Zoek binnen Care Cosmetics

TIP: Doe iets met thema’s!

Meer omzet maak je door goed in te haken op wat mensen bezighoudt, betoogt partner-expert en coach Marja Wiersema.

Het afgelopen jaar ben ik door heel Nederland gereisd. Van Tietjerksteradeel via Texel naar Utrecht en Limburg. Dit doe ik omdat ik verschillende bedrijven coach door het land heen. Mooi Nederland, zo zie je nog eens wat!

Wat mij opvalt bij de verschillende schoonheidssalons is dat er erg weinig gedaan wordt met bijvoorbeeld ‘geslaagd’. Ik ben ook nergens een actie of het thema ‘examens’ en ‘Vaderdag tegengekomen. Nu zijn dit thema’s die misschien niet zo voor de hand liggen als Pasen en Kerst. Toch is het marketingtechnisch heel slim om op thema’s in te haken die grote groepen mensen bezighouden.

Waarom niet een behandeling verloten via de social media-kanalen voor de hardst werkende zorgmedewerker? Post een oproep en vraag wie er een hardwerkende zorgverlener kent die een behandeling verdient en waarom. Ik ben ervan overtuigd dat dit heel veel exposure geeft.

Hetzelfde kun je doen met een geslaagde student. Zet wat schooltassen in je etalage of nieuwsbrief en biedt een (duo-)behandeling aan voor moeders en hun hardlerende en gestreste kinderen. Want zeg nou zelf, het geeft nogal wat stress bij mensen en in hun gezinnen deze schoolperiode. Haak hierop in!

Dat Vaderdag een beetje een ondergeschoven kindje is begrijp ik al helemaal niet. De meeste salons hebben klanten die vooral vrouw zijn. Al die vrouwen hebben een vader of schoonvader en misschien is hun eigen man/ vriend ook vader. Volgend jaar zorg je ervoor dat je een leuke Vaderdag Cadeau-ideeënhoek maakt met herenproducten, cadeaubonnen met een kennismakingsbehandeling voor de man en vertel dit aan elke vrouwelijke klant. Scheelt hen zoeken en jij maakt kans op mannelijke klanten erbij. Dit is marketing die jouw omzet verbetert!

Nog een idee: heb je al een arrangement samengesteld voor jouw klanten om ze de kans te geven om zichzelf van top tot teen voor te bereiden op de zomer? Doen, want nu de eerste zonnestralen er zin, kijken mensen kritisch naar hun overbeharing, de conditie van hun huid, vooral op het lichaam, de voeten hebben een pedicure nodig en/ of een vrolijke nagellak, kansen te over!

Kijk eens om je heen, waar is iedereen mee bezig? Als jij daar goed op inhaakt, maak je meer omzet!

Marja Wiersema

info@uwcarecoach.nl Ga terug naar Care Coaching Kennis