Zoek binnen Care Cosmetics

RefectoCil – Bezoek Wenen

RefectoCil – Daar stond ik… op het podium in het concertgebouw van Wenen

“Het zweet stond in mijn handen maar eenmaal op het podium vond ik meteen mijn draai en dacht ik: gaan! Even terug. RefectoCil Oostenrijk – het thuisland van het merk – organiseert regelmatig partner workshops voor alle distributeurs uit de hele wereld. Onlangs was er weer zo’n meeting en als locatie voor de ruim 80 partners, was het imponerende Concertgebouw in Wenen gekozen. Ben je daar wel eens geweest? Alleen de entree en de zalen zijn op zich de moeite waard! Je waant je in een ver verleden. De aankleding is zo rijk en overweldigend dat je wel onder de indruk moet raken. Wat ik ook bijzonder vond om te ontdekken dat de grote zaal niet alleen de mooiste concertzaal ter wereld schijnt te zijn maar ook akoestiek gezien de beste. Ik geloof het meteen! Het geeft echt een vibe om dan op podium te staan. Ik mocht een Best Practice-onderdeel verzorgen over hoe we in Nederland de lancering van Intense Brow[n]s hebben aangepakt met campagnes en branding op de beurs. Plus hoe we scholen betrekken bij onze concepten. Ik had presentaties gemaakt met heel veel eigen beeld; foto’s van de beurs, van trainingen en van het lanceringsevent. Omdat het een ‘verhaal’ is dat ik van A tot Z ken en mee heb gemaakt, vind ik het ontzettend leuk om dit aan een publiek te vertellen. De voertaal was Engels, no problem. Ik heb ooit stage gelopen in Ierland dus Engels spreken gaat vanzelf en de vaktaal zit er goed in! De tweede dag van de conferentie stond in het teken van een Stage Talk waarbij we het on stage vooral hadden over trainingen op scholen in salons en bij leveranciers. Het geeft een enorme boost als je van collega’s uit de hele wereld hoort hoe het in hun land gaat. Voor welke uitdagingen sta je, hoe los je dingen op en welke tips zijn universeel te delen. Zo leuk dat een informatieve setting ook heel informeel kan zijn. Ik probeer altijd zoveel mogelijk interessante ontwikkelingen op te pikken, en hing aan de lippen van mijn collega’s uit Brazilië die een eigen podcast lanceerden en hoe Noord Amerika professionals probeert te bereiken, of hoe collega’s volgers bereiken met de meest geweldige social media campagnes. Vooral de inspiratie om online de business verder uit te bouwen, motiveert me heel erg! Dit geeft weer veel positieve energie om door te gaan. Het voelt ook elke keer als een warm bad hoe je daar ontvangen wordt. Het hoofdkantoor is royaal met positieve feedback en tel daar het familiegevoel bij op en je begrijpt dat ik met veel vertrouwen naar de toekomst kijk!”

 

Melina Verweel, brandmanager RefectoCil Nederland

RefectoCil Nieuwsoverzicht Ga terug naar Care nieuwsoverzicht